Asukkaalle

Huoltopyyntö

Hauskaa, että valitsit meidät! Lomakkeiden käsittely tapahtuu arkipäivisin toimistomme aukioloaikoina.

Jos tarvitset nopeaa huomiota, ole hyvä ja soita asiakaspalveluumme 0440 611 119.

Tietosuojaseloste (GDPR)

    Vastuunjako

    Oheiseen taloyhtiön vastuunjakoon on eritelty kunnossapidon ja huollon vastuualueet taloyhtiön ja sen osakkaan välillä. Saat tietoa, kenen vastuulla on huolehtia esimerkiksi kylpyhuoneen lattiakaivon puhdistuksesta tai vaikkapa vesihanojen ja valokatkaisijoiden toimintakunnosta.

    Vastuunjakotaulukon tulkinnat vastaavat asunto-osakeyhtiölakia ja se pätee normaalista asumisesta, kulumisesta sekä vanhenemisesta johtuviin vikoihin ja huollon tarpeisiin.

    UKK - USEIN KYSYTYT KYSYMYKSET

    Olemme koonneet tälle sivulle vastauksia usein esitettyihin kysymyksiin ja pulmiin, joita kohtaamme päivittäin. Alla saat nopeasti vastauksen myös omiin kysymyksiisi. Jos et löytänyt vastausta, ole rohkeasti yhteydessä meihin sähköisten asiointilomakkeiden tai asiakaspalvelun kautta.

    Suosittelemme sähköistä asiointia, joka on käytettävissäsi kellon ympäri kiireettömiin asioihin, kun taas kiireellisissä tapauksissa voit aina soittaa meille. Lisätietoa taloyhtiön huolto- ja kunnossapitovastuista löydät vastuunjakotaulukosta.

    Jos ovi ei lukitu kunnolla tai muuten toimi, ilmoita asiasta kiinteistöpalvelulle. Ulko-ovet kuuluvat taloyhtiön vastuulle ja kiinteistöhuolto on yleensä vastuussa niiden kunnossapidosta ja korjauksista.

    Kodinkoneiden asennukset eivät sisälly asuintalojen kiinteistöhuollon vastuulle, joten ne ovat pääasiassa osakkaan tai asukkaan vastuulla. Kuitenkin, tarvittaessa kiinteistöhuolto voi tarjota asennuspalvelua erikseen laskutettavina töinä. Voit pyytää tarjouksen asiakaspalvelustamme.

     
     
     
     
     
     

    Jos olet asunnon omistaja (osakas), aloita uuden avaimen tilaus ottamalla yhteyttä kiinteistön avainhallinnasta vastaavaan tahoon. Tämä vastuu voi olla isännöitsijällä tai kiinteistöhuollolla.

    Uuden avaimen tilaus ja sen toimittaminen tapahtuu aina taloyhtiön avainhallinnan kautta. Jos tilauksen tekee huoltoyhtiö, se tiedottaa asiasta myös isännöitsijälle.

    Mikäli et ole varma, kuka vastaa kiinteistön avainhallinnasta, ota yhteys isännöitsijään tai kiinteistöpalveluun. 

    Huomaa, että uuden avaimen tai lisäavaimen tilaaminen yleensä edellyttää asunnon omistajan (osakkaan) hyväksyntää. Jos vuokraat asuntoa, ota ensin yhteyttä vuokranantajaan.